تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ

آشنایی با تبلیغات اینترنتی و انواع آن

تبلیغات چیست؟

قبل از ورود تبلیغات اینترنتی به استراتژی بازاریابی برندها، بازاریابان تنها از تبلیغات سنتی یعنی همان تبلیغ در تلویزیون، بیلبوردها، روزنامه ها و … استفاده می کردند. اما امروزه علاوه بر تبلیغات سنتی، انواع مختلف تبلیغات آنلاین مانند تبلیغات بنری، تبلیغات ویدئویی، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، تبلیغات ایمیلی و … نیز وجود دارد و این تنوع در تبلیغات، کار بازاریابان را کمی سخت تر و رقابتی تر از قبل کرده است.

تعریف تبلیغات اینترنتی:

تبلیغات اینترنتی که بازاریابی آنلاین نیز تعریف می شود، فرایند تبلیغ برند، محصولات یا خدمات از طریق اینترنت است. دامنه وسیع آن شامل بازاریابی ایمیل، تبلیغات در گوگل (گوگل ادوردز) ، مدیریت ارتباط با مشتری و فعالیت های تبلیغاتی است که از طریق رسانه های بی سیم انجام می شود.

همچنین جنبه های فنی و خلاقانه شبکه جهانی وب مانند تبلیغات، طراحی، توسعه و فروش را ترکیب می کند. علاوه بر این، بازاریابی اینترنتی، با ایجاد و قرار دادن تبلیغات در مراحل مختلف چرخه مشارک، مشتری را جذب می کند.

تبلیغات آنلاین

به عبارت دیگر، تبلیغات اینترنتی یعنی:

هر فعالیتی از اینترنت (و شاید همراه با کانال‌­های دیگر) برای ایجاد آگاهی، علاقه یا انجام فعالیتی درباره محصولات و خدمات مشخص.

انواع تبلیغات اینترنتی:

انواع تبلیغات اینترنتی

1)تبلیغات بنری

تبلیغات بنری اولین و ساده ترین نوع تبلیغات آنلاین است. در این دسته از تبلیغات، یک بنر تمام صفحه و یا در سایزهای کوچک تر به مخاطبان نمایش داده می شود.شما به کمک ابزارهای طراحی بنر تبلیغاتی می توانید به سادگی محصول و یا سرویس خود را معرفی کنید.

همچنین می توانید بر روی بنرها یک دکمه قرار دهید و مخاطبان خود را تشویق کنید تا بر این دکمه کلیک کرده و به فعالیت خاصی مثلاً ورود به یک صفحه فرود خاص و … بپردازند.

2)تبلیغات ویدئویی

تبلیغات ویدیویی، دسته‌ای دیگر از تبلیغات اینترنتی است که شما از طریق یک ویدئوی چند ثانیه‌ای، محصول و یا سرویس خود را به مخاطبانتان معرفی می کنید. شما می توانید در انتهای ویدئوی خود یک بنر با دکمه نیز قرار دهید و مخاطبان خود را تشویق به کلیک بر آن دکمه کنید.

3)تبلیغات در شبکه های اجتماعی

امروزه،رسانه های اجتماعی یکی از پرمخاطب ترین رسانه های دیجیتال است. بازاریابان با تبلیغ برند خود در این شبکه ها می توانند به تعداد زیادی از مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند.

در بازاریابی رسانه های اجتماعی شما می توانید مخاطبان خود را به صورت هدفمند انتخاب کنید. مثلاً برای تبلیغات در فیس بوک می توانید سن، علایق، منطقه جغرافیایی، مدرک تحصیلی مخاطبان خود را تعیین کنید و تبلیغ خود را تنها به گروه خاصی از کاربران فیس بوک که به برند شما مرتبط تر هستند، نمایش دهید.

انواع تبلیغات

4)تبلیغات ایمیلی

ایمیل مارکتینگ یکی از راه های پرطرفدار تبلیغات آنلاین است که شما به کمک آن می توانید از طریق ارسال ایمیل به صورت هدفمند به مخاطبان خود، آنها را به استفاده از محصول و یا سرویس خود تشویق کنید.

5)تبلیغات کلیکی

در این نوع از تبلیغات آنلاین شما به ازای تعداد کلیکی که در تبلیغات خود دریافت کرده‌­اید پول تبلیغ خود را پرداخت خواهید کرد. بسیاری از کمپین‌­هایی که به صورت پرداخت در ازای نمایش هستند می­‌توانند کلیکی نیز باشند.

6)تبلیغات همسان 

به مرور به دلیل زیاد شدن تبلیغات نمایشی در بسیاری از سایت‌­ها ، سبک جدیدی از تبلیغات اینترنتی ارائه شد. در آن سبک ، تبلیغات به صورت همسان و هم­شکل با قالب صفحه سایت درآمد تا مخاطبان بتوانند بهتر مطالب خود را مطالعه کنند و بعد روی تبلیغ جذاب از نظر خودشان کلیک کنند. در این نوع از تبلیغات نیز، تبلیغ‌دهنده می‌­تواند در ازای هر کلیک پرداخت انجام دهد.

مزیت های استفاده از تبلیغات:

با این که امروزه سهم زیادی از بودجه های بازاریابی برندهای مختلف به تبلیغات سنتی اختصاص دارد ،استقبال و استفاده از بازاریابی آنلاین نیز، روزبه ‌روز در حال افزایش است و بسیاری از بازاریابان بر این باورند که باید سهم عمده‌ای از بودجه بازاریابی خود را به تبلیغات اینترنتی اختصاص دهند.

مزایای استفاده از تبلیغات اینترنتی :

1)دسترسی به مخاطبین بیشتر :

  از آنجا که افراد معمولا در هر مکانی که باشند به دستگاه هایی مانند موبایل، تبلت و دسکتاپ دسترسی دارند، با بازاریابی به کمک این دستگاه ها می توانید به تعداد زیادی مخاطب در مکان های مختلف دسترسی پیدا کنید. حال آنکه در تبلیغات سنتی، مثلا تبلیغ در بیلبورد، تنها افرادی که از مکان نصب بیلبورد عبور می کنند، مخاطب شما خواهند بود.

2)توجه بیشتر کاربران به فضای آنلاین:

امروزه، درصد زیادی از افراد، بیشتر وقت خود را با تبلت و یا موبایل می گذرانند و این امر باعث می شود که توجه آنها به تبلیغاتی که در آنها انجام می شود، بیشتر شود. براساس تحقیقات گوگل، میزان توجهی که به تبلیغات موبایلی در محیط یوتیوب می شود، بیشتر از تبلیغات پخش شده در تلویزیون است.

توجه کاربران به فضای آنلاین

3)تعامل مستقیم با مخاطبان:

در تبلیغات اینترنتی، شما می توانید به طور مستقیم با مخاطبان خود تعامل داشته باشید و آنها را به دیدن یک صفحه فرود خاص، مطالعه نکاتی در مورد محصولات و … تشویق کنید یا از آنها بخواهید تا نظرات خود را در مورد برند شما مطرح کنند.

4)تبلیغات هدفمند:

هوشمند شدن تکنولوژی، در صنعت تبلیغات آنلاین نیز تاثیر گذاشته است و بسیاری از شبکه های تبلیغاتی آنلاین با استفاده از روش های مبتنی بر هوش مصنوعی، رفتار مخاطبان را شناسایی کرده و تبلیغات را در بهترین زمان و مکان، به مخاطبان نمایش می دهند تا تبلیغات، تاثیر بیشتری داشته باشد. از این رو، مخاطبان به احتمال بیشتری به مشتریان واقعی و وفادار تبدیل خواهند شد.

5)قابلیت پیگیری کاربران:

شما به کمک ابزارهای آنالیتیکس و اتریبیوشن می توانید عملکرد هر کدام از کمپین های تبلیغات آنلاین خود را دنبال کنید و مورد ارزیابی قرار دهید. شما در تبلیغات اینترنتی می توانید دریابید که عملکرد هر کدام از کمپین هایتان چگونه است و اگر مشکلی در یکی از کمپین ها به وجود آید، آن را برطرف کنید. این امکان در تبلیغات سنتی وجود ندارد و شما در تبلیغات سنتی نمی توانید بفهمید که عملکرد آنها چگونه است و تا چه حد توانسته اند برای شما مشتری واقعی جمع کنند .

در تبلیغات اینترنتی شما میتوانی با تعریف چندین معیار عملکرد کلیدی( KPI ) برای هر کدام از کمپین هایتان، دریابید که کدام یک بهترعمل کرده و شما را به اهداف تبلیغاتی خود رسانده است.

6)هزینه مناسب:

در نهایت باید به قیمت مناسب تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی اشاره کنیم. شما با اختصاص هزینه کمتری به تبلیغات آنلاین نسبت به تبلیغات سنتی می توانید به تعداد مشابهی از مخاطبان دسترسی پیدا کنید. نمودار زیر میانگین هزینه اختصاص داده شده به تبلیغات اینترنتی را با هزینه اختصاص داده شده به تبلیغات سنتی نمایش میدهد.

هزینه تبلیغات
برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
MLB Authentic Jerseys