سئو

مقدماتی بر سئو

 سئو و بهینه سازی سایت( Search Engine Optimization )، به ترفند ها و الگوریتم هایی گفته میشود که با استفاده از آنها رتبه سایت در موتورهای جستوجو ارتقا پیدا کرده و باعث افزایش بازدید و بازدهی سایت میشود. همچنین موجب بهینه سازی نتایج جستوجو نیز میگردد.سئو یک علم ناآشنایی است که بیشتر مردم با آن در ارتباط نیستند اما دارای تاریخچه ای بسیار طولانی است.

تاریخچه سئو

ریشه سئو و علم بهینه سازی در اوایل دهه نود میلادی شکل گرفت و با توجه به اینکه ظاهر کنونی سئو نسبت به ظاهر اصلی آن در اوایل کاملا متفاوت شده، همچنان در جهت بهینه سازی نتایج جستوجو قدم برداشته است.

دراوایل سال 1995 برای اولین بار بخش وب دایرکتوری یاهو راه اندازی شد که هدف اصلی از این سایت ، ثبت سایت هایی بود که میخواستند سایتشان روی این وب دایرکتوری که ارزش بسیار بالایی دارد قرار گیرد.

دراوایل دوره، ثبت سایت ها به صورت رایگان بود ولی الان یاهو با دریافت هزینه کار ثبت را انجام میدهد.

برای دیدن این وب دایرکتوری باید به آدرس dir.yahoo.com مراجعه کنید و روش ثبت سایت در بخش وب دایرکتوری یاهو را میتوانید مشاهده کنید.

بعد از سه سال در سال 1998 سایت گوگل راه اندازی شد که یک گام بسیار مهم بود. پس از آن در همون سال سایت دی موز راه اندازی شد که سایت بسیار مهمی در زمینه وب دایرکتوری میباشد و گوگل برای سایتهای که در این وب دایرکتوری ثبت هستند ارزش خاصی قائل است.

در سال 2000 یاهو از الگوریتم گوگل طبعیت کرد که البته امروزه یاهو الگوریتم خاص خود را دارد و از گوگل طبعیت نمیکند.

در سال 2005 تگ نوفالو معرفی شد و چهار سال بعد از آن در سال 2009 گوگل اولین الگوریتم خود به نام کافئین را ارائه داد که وظیفه اصلی سئو را به عهده داشت. این الگوریتم باعث استارت بهینه کردن نتایج جستوجو شد.

اواخرسال 2010 الگوریتم پاندا ارائه شد که دارای یکسری مشکلاتی بود ولی درسال 2011 الگوریتم پاندا بروزرسانی شد که گام بسیار مهم درزمینه سئو بود.

درسال 2012 الگوریتم پنگوئن گوگل بروزرسانی شد و در سال 2013 الگوریتم پاندا مجددا بروزرسانی شد. در همان سال الگوریتم مرغ مگس خوار شروع به کار کرد که دارای یکسری قوانینی بود که کار را خیلی سخت تر کرد.

درسال 2014 الگوریتم پاندا مجددا بروزرسانی شد و باعث اصلاح گوگل شد. در همان سال الگوریتم جدیدی به نام کبوتر ارائه شد که در ایران زیاد تاثیرگذار نبود. همچنین الگوریتم پاندا بروزرسانی شد وبه آخرین نسخه خود رسید.

 اهمیت سئو در کسب و کار اینترنتی

تبلیغات، خود به تنهایی روش مختلفی برای معرفی یک سایت یا یک خدمات محسوب میشود که دامنه گستره آن بالا میباشد. هزینه های تبلیغاتی متناسب با محیط تبلیغ میباشد و به صورت کلی اگر با یک ایده خاص و جدیدی انجام گیرد باعث موفقیت در کسب و کار و همچنین معرفی یک محصول یا یک سایت میشود.

سئو یکی از راه ها تبلیغاتی میباشد که از شاخه های برندینگ به حساب می آید و از اهمیت خاصی برخوردار است.

با اینکه سئو یک روش تبلیغاتی است اما تفاوت زیادی نسبت به تبلیغات بنری ، میدانی ، شبکه ای و دیگر روش ها دارد و شما میتوانید با سرمایه گذاری درزمینه سئومدت زیادی از بازدهی آن استفاده کنید و اگر به صورت استاندارد پیش رفته باشید، احتمال استفاده دائمی از آن را خواهید داشت.

چه سایتهایی باید سئو انجام دهند؟

هرسایت یا وبلاگی که در زمینه تجارت و کسب و کار در حال حرکت است، به سئو نیاز دارد. با توجه به این که هدف اصلی مدیران سایت جذب بیشتر بازدیدکننده های هدفمند و جلب رضایت آنها میباشد، سئو یکی از مهمترین عوامل در این زمینه میباشد.

چراباید سئو انجام بدیم؟

بالا بودن در نتایج گوگل باعث بازدید بیشتروهمچنین خرید و فروش بیشتر میشود.

85 درصد بازدیدکنندگان یک سایت از موتورهای جستوجو وارد میشوند. 

91 درصد بازدیدکنندگان اینترنت از موتورهای جستوجو استفاده میکنند.

73 درصد خرید و فروش های اینترنتی از طریق موتور های جستوجو صورت میگیرد.

5.4 بیلیون وب سایت در کل اینترنت باهم رقابت میکنند اما فقط 10 سایت درموضوعات مختلف در صفحه اول گوگل جای دارند.

رابطه گوگل با سئو

محبوب ترین موتور جستوجو گوگل میباشد . گوگل هرلحظه که متوجه اشکالی در روندش میشود، یا الگوریتم های قبلیش را آپدیت میکند یا کلا یک الگوریتم جدیدی را ارائه میدهد تا مشکلات را حل کند.  

  

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
MLB Authentic Jerseys