راه اندازی فروشگاه اینترنتی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

نکات مهم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

با توجه به حضور بیشتر مردم در فضای مجازی و پیشرفت کسب و کارهای آنلاین، امروزه کمتر کسی سمت راه اندازی یک کسب و کار سنتی می رود. این به این معناست که اینترنت در تمام بخش‌های جامعه امروزی ورود کرده است و راه اندازی فروشگاه اینترنتی جزء یکی از مهمترین کسب و کار ها شده است.

با گسترده شدن فضای وب و فراگیر شدن استفاده از تکنولوژی، کسب و کارهای نوپایی مانند فروشگاه‌های اینترنتی به وجود آمدند که روزمره‌ترین کارها از جمله خرید کردن را برای افراد بسیار آسان ساختند. چراکه می‌توان فروشگاه‌های آنلاین را به فروشگاه‌هایی تشبیه کرد که 24 ساعته در دسترس مشتریان است و مشکلاتی از جمله ترافیک و شلوغی را نیز ندارد.

به همین دلیل دیگر کمتر کسی برای خرید اجناس و کالای مورد نظرخود، به یک فروشگاهی به صورت حضوری مراجعه میکند.

با توجه به این نکات، صاحبان کسب و کار متوجه ارزش پهنای اینترنت شدند و باعث شده  که فرصت را برای شروع یک کسب و کار سودآور از دست ندهند. به همین دلیل است که روز به روز به کسب و کارهای آنلاین محصول محور یا همان فروشگاه های اینترنتی اضافه می شود و همه به این فکر هستند که یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کنند.

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که ساخت یک فروشگته اینترنتی و شروع یک کسب وکار، چه پارامتر هایی را باید در نظر داشت؟

فروشگاه آنلاین

راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی تفاوت چندانی با یک فروشگاه فیزیکی ندارد. درست همانند فروشگاه فیزیکی باید محصولاتتان را مشخص کنید و نحوه ی برخورد با مشتریان را بیاموزید تا بتوانید اعتمادشان را بدست آورید. اگر به این نکات توجه نکنید، مطمئن باشید که فرشگاه اینترنتی شما دچار مشکل میشود .

بنابراین برای شروع، باید مراحل زیر را مد نظر داشته و با توجه به آنها اقدام به ساخت فروشگاه خود کنید:

1)مشخص کردن نوع محصولات

در مرحله اول، برای راه اندازی و ساخت یک فروشگاه اینترنتی، باید بدانید که برای چه میخواهید  فروشگاه را ایجاد کنید و محصولات آن را مشخص کنید.

برای این که تبلیغات اینترنتی را به بهترین شکل انجام بدهید، شما باید مشخص کنید تصمیم به فروش چه محصولی دارید.

مثلا یک بوتیک فروش لباس های زنانه مجموعه ای ازلباس های مربوط به بازه سنی 18 الی 40 سال را به فروش می رساند. ممکن است شما کالاهایی را درنظر داشته باشید که گروه سنی خاصی مصرف می کنند و یا از کالاهایی که به صورت روزمره مورد استفاده قرارمی گیرند فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید. در انتخاب دقت به خرج بدهید.

مشخص کنید که مزیت شما برای فعالیت روی این کالا ها چیست؟

آیا نماینده انحصاری این دسته از محصولات هستید و یا خودتان تولید کننده محصولات هستید؟

آیا شما درحوزه ای که قراراست کالاهای خود را به فروش برسانید، تخصص دارید؟

آیا امکان فروش اینترنتی محصول وجود دارد و یا به عبارت دیگر فرهنگ خرید اینترنتی آن محصول بین مردم جا افتاده است؟

آیا کالای مورد نظر درحوزه علاقه مندی های شخصی شما قرار دارد؟

آیا حوزه ای که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی انتخاب کرده اید، رقبای زیادی دارد یا خیر؟

به این نکته مهم درراه اندازی فروشگاه اینترنتی توجه کنید که شما باید ارزش افزوده ای را به مشتریان ارائه کنید. در واقع این موضوع یک اصل در تمامی کسب و کارها است و موضوع مجازی بودن فروشگاه، نباید شما را از این امرغافل کند.

2)شناخت مخاطب هدف

یکی از نکات مهمی که باید در راه اندازی  فروشگاه اینترنتی به آن توجه کنید، شناخت مخاطب هدفتان است. یعنی مشخص کنید که چه کاربرانی قرار است وارد سایت شما شده و محصولات شما را بخرند. به طور مثال اگر فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی دارید مخاطبان شما قطعا زنان و دختران جوان هستند. البته ممکن است مردانی هم باشند که می خواهند برای همسرشان هدیه بخرند.

برای شناخت مخاطبان هدف خود بهتر است برای آن ها پرسونا بسازید. مثلا  مشخص کنید که مخاطبان هدف شما بین چه رنج سنی هستند؟ محل زندگی شان کجاست؟ بیشتر علاقه مند به چه محصولاتی هستند؟ چقدر می توانند برای خرید محصولات تان هزینه کنند؟ چرا باید از محصولات فروشگاه شما استفاده کنند؟ و…

به طور کلی باید توجه کنید که انتخاب نوع بازارهدف پس از انتخاب نوع کالا و راه اندازی فروشگاه اینترنتی، درآینده فروشگاه شما سرنوشت سازخواهد بود.

مرحله سوم : انتخاب نام فروشگاه اینترنت

یکی از موارد مهم در ایجاد فروشگاه اینترنتی، انتخاب نام مناسب برای آن است. برای اینکه فروشگاهتان در خاطرمخاطبان بماند، باید نامی خاص، جذب کننده ومرتبط با محصولاتتان انتخاب کنید تا به راحتی در ذهن بماند.

اسم فروشگاه در واقع همان عنوان برند محسوب میشود. به همین دلیل باید در انتخاب اسم برای فروشگاه اینترنتیتان بسیار دقت کنید.

نام فروشگاه اینترنتی همان نام دامنه سایتتان است. بهتر است برای انتخاب نام دامنه مناسب و کارآمد، مطالعات و تحقیقات لازم را انجام دهید پس از آن میتوانید برای ثبت نام دامنه تان  از طریق شرکت های ارائه دهنده هاست و دامنه اقدام کنید.

به خاطر داشته باشید که اسم فروشگاه اینترنتی تان مانند کارت ویزیت شماست و نمیتوانید هر زمان که بخواهید اسم آن را عوض کنید. پس در انتخاب عنوان فروشگاه  اینترنتی تان دقت های لازم را داشته باشید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
MLB Authentic Jerseys